algemene voorwaarden

Artikel 1.         Definities
1.1 Opdrachtnemer: the Savvy Assistant, gevestigd te Rotterdam. Hierna te noemen opdrachtnemer.

1.2 Opdrachtgever: diegene met wie  de opdrachtnemer een overeenkomst voor bepaalde tijd aangaat. Hierna te noemen opdrachtgever.

1.3 Leverancier: diegene met wie opdrachtnemer namens de opdrachtgever een contract aangaat voor de uitvoering van een specifieke opdracht anders dan virtuele ondersteuning. Hierna te noemen leverancier.

1.4 Algemene voorwaarden: het geheel aan bepalingen dat hierna is opgenomen.

1.5 Diensten: alle diensten die de opdrachtnemer voor de opdrachtgever uitvoert zoals vooraf overeengekomen. Hieronder wordt verstaan maar niet alleen: het als virtueel assistent op project-, abonnement-, of strippenkaart basis ondersteunen van opdrachtgever met de afgesproken werkzaamheden.

1.6 Informatie: alle gegevens afkomstig van de opdrachtgever voor een goede uitvoering van de opdracht en gegevens voortkomend uit de opdracht door de opdrachtnemer.

Artikel 2.         Battle of the Forms
2.1 Bij het accepteren van de offerte én algemene voorwaarden worden de algemene voorwaarden van de opdrachtgever danwel leverancier uitgesloten. De algemene voorwaarden van opdrachtnemer zijn dan leidend.

Artikel 3.         Tarieven, betalingen & betalingsverplichtingen
3.1 Alle tarieven zijn in Euro’s en exclusief 21% btw. En exclusief, reis- en/ of verblijfskosten, telecomkosten gemaakt voor het goed uitvoeren van een opdracht en overige verzend- en/ of transportkosten.

3.2 Een aanbod van opdrachtnemer is vrijblijvend en 14 dagen geldig. Wanneer na deze termijn geen reactie is ontvangen zal de opdracht als niet akkoord worden beschouwd en daarom worden geannuleerd.

3.3 Een opdracht wordt aangenomen op basis van een projectprijs, uurtarief of strippenkaart tarief. Het projecttarief wordt vooraf op basis van de gevraagde werkzaamheden bepaald. Dit is echter een richtprijs, de daadwerkelijk gewerkte uren zullen na afloop van het project naar rato worden verrekend en waar nodig in rekening worden gebracht.

3.4 De opdrachtnemer heeft het recht om de tarieven te wijzigen. Deze zullen enkel van toepassing zijn op nieuwe opdrachten na ingang van de tariefverhoging. Deze tariefverhoging zal tijdig worden aangekondigd op de daarvoor beschikbare kanalen.

3.5 De betaling middels strippenkaart geschiedt vooraf bij aanschaf, de strippenkaart is 1 jaar geldig. Overgebleven uren kunnen worden meegenomen naar een nieuw jaar danwel worden terugbetaald indien dit tijdig en schriftelijk maar uiterlijk 1 maand voor het aflopen van de strippenkaart wordt verzocht.

3.6 Alle door de opdrachtnemer verzonden facturen dienen binnen 14 dagen te worden voldaan. Tenzij schriftelijk anders is afgesproken.

3.7 Indien opdrachtgever niet tijdig aan zijn betalingsverplichting voldoet is het de opdrachtnemer toegestaan een betalingsherinnering te sturen waarbij maximaal 10% aan extra administratie kosten in rekening kunnen worden gebracht. Wanneer alsnog niet aan het betalingsverzoek wordt voldaan wordt een deurwaarder ingeschakeld.

3.8 Indien een incassobureau moet worden ingeschakeld zijn de daaruit voortvloeiende kosten voor rekening van opdrachtgever. Enige andere hieruit voortkomende kosten zullen ook voor rekening van opdrachtgever zijn.

3.9 Wanneer opdrachtgever niet op tijd aan de betalingsverplichting voldoet kan de opdrachtnemer besluiten tot opschorting van de werkzaamheden. De opdrachtgever wordt hiervan schriftelijk op de hoogte gesteld.

4.                         Informatie voorziening & geheimhouding
4.1
De opdrachtgever geeft alle informatie en gegevens die nodig zijn voor
een juiste uitvoering van de werkzaamheden op tijd aan opdrachtnemer, bij voorkeur voor de start van de opdracht. Wanneer hier niet aan wordt voldaan kan opdrachtnemer besluiten tot opschorting van de opdracht. Dit schort de plicht tot betalen voor opdrachtgever niet op.

4.2 Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of wanneer dit uit de aard van de informatie redelijkerwijs kan worden opgemaakt.

5.                         Uitvoering overeenkomst
5.1
Iedere overeenkomst tussen opdrachtnemer en opdrachtgever is een inspanningsovereenkomst.  Opdrachtnemer zet zich daarbij in naar beste kennis en kunde zoals overeengekomen en besproken in de offerte. Opdrachtnemer kan daardoor niet aansprakelijk worden gesteld voor niet behaalde resultaten. Met name wanneer niet is voorzien in goedwerkende software, onjuiste en/ of onvolledige informatie en enige ander zaken die een goede uitwerking van de opdracht in de weg kunnen staan.

6.                         Wijzigen, annuleren en/ of overmacht
6.1
Indien het na het afsluiten van de overeenkomst nodig blijkt om de inhoud te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig, in onderling overleg en met hernieuwde ondertekening de overeenkomst zoals dan besproken aan.

6.2 Indien opdrachtnemer door overmacht (zoals maar niet beperkt tot; ziekte, natuurrampen) niet instaat is de opdracht af te maken zal in overleg de opdracht worden overgedragen.

6.3 Wanneer de in 6.3 genoemde overmacht langere tijd zal duren is het de opdrachtgever toegestaan om de overeenkomst kosteloos te annuleren.

6.4 Wanneer opdrachtgever na het aangaan en ondertekenen van de overeenkomst deze toch wenst te annuleren zullen er annuleringskosten in rekening worden gebracht. Deze zijn als volgt opgesteld:
Tussen de 90 en 30 dagen voor aanvang                                                     10% van de totale factuurprijs
Tussen de 30 en 15 dagen voor aanvang                                                     30% van de totale factuurprijs
Tussen de 15 dagen en dag van aanvang                                                    50% van de totale factuurprijs
Wanneer de eerste startdatum is verstreken zal 100% van de factuurprijs in rekening worden gebracht.

6.5 Tussentijds opzeggen van de overeenkomst geeft opdrachtnemer het recht om aanspraak te maken op het verhalen van kosten, schade en misgelopen inkomsten.

6.6 Overmacht, zoals maar niet beperkt tot: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.

6.7 Indien zich een overmacht situatie voordoet waardoor opdrachtnemer 1 of meer verplichtingen naar de opdrachtgever niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat opdrachtnemer hier wel aan kan voldoen.

6.8 Vanaf het moment dat een overmacht situatie tenminste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.

6.9 Opdrachtnemer is in een overmacht situatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmacht toestand enig voordeel geniet.

7.                         Aansprakelijkheid
7.1
Opdrachtnemer is alleen aansprakelijk wanneer opdrachtgever wettelijk en overtuigend kan aantonen dat opdrachtgever schade heeft geleden door opzet of grove schuld van opdrachtnemer.

7.2 Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor het opvolgen van advies, goedwerkend materiaal als software e.d., eventuele fouten na goedkeuring van een opdracht en is afhankelijk van de ingezette expertise van opdrachtnemer.

7.3 Opdrachtnemer is alleen aansprakelijk voor directe schade door opzet, nalatigheid of grove schuld van opdrachtnemer en indien zoals in lid 7.1 aangegeven dit direct en overtuigend kan worden aangetoond.

7.4 Aanspraak op schadevergoeding vervalt wanneer deze niet binnen 6 maanden na het ontdekken ervan is kenbaar gemaakt bij de daarvoor bevoegde rechter.

7.5 Opdrachtnemer is beschermt tegen alle aanspraak -van derden en overige partijen die namens opdrachtgever werken- die voortkomen uit of te maken hebben met het werk dat opdrachtnemer voor de opdrachtgever uitvoert of nog zal uitvoeren. Dit geldt niet als de claims ontstaan door opzet of bewuste roekeloosheid van opdrachtnemer. Deze bescherming geldt ook voor alle schade en (juridische) kosten die opdrachtnemer in verband met de aanspraak maakt.

7.6 Opdrachtnemer sluit iedere aansprakelijkheid uit voor indirecte schade die geleden wordt door het gebruik van de door opdrachtnemer geleverde diensten, met uitzondering van situaties waarin de schade te wijten is aan opzet of grove schuld aan de kant van opdrachtnemer.

7.7 Opdrachtnemer is in ieder geval nooit aansprakelijk voor: gevolgschade, schade door gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie, gederfde winst en voor schade ontstaan door verlies van datagegevens tijdens het uitvoeren van de overeenkomst.

7.8 Opdrachtnemer is nooit aansprakelijk voor de wijze waarop opdrachtgever de informatie tot zich heeft genomen/gekregen.

8.                         Intellectueel eigendom
8.1
Opdrachtnemer behoudt alle rechten op ideeën en creaties zoals maar niet gelimiteerd tot; werkwijzen, adviezen en ontwerpen, die tijdens het uitvoeren van de opdracht worden gebruikt of ontwikkeld. Dit geldt voor alles waarvoor opdrachtnemer auteursrechten of andere intellectuele eigendomsrechten heeft of kan claimen.

9.                         Klachtenregeling
9.1
Klachten over declaraties of prestaties van de opdrachtnemer moeten binnen zeven dagen worden gemeld, gerekend vanaf het moment dat je op de hoogte was of had kunnen zijn van de situatie die tot de klacht heeft geleid.

9.2 Bezwaren tegen de hoogte van de factuur of prestaties van opdrachtnemer schorten de betalingsverplichting van de klager niet op.

10.                       Geschilbeslechting
10.1
Op iedere overeenkomst is enkel het Nederlands recht van toepassing.

10.2 Geschillen zullen enkel worden berecht door een Nederlandse rechter in het arrondissement Rotterdam, waar opdrachtnemer zich bevind.

11.                       Overige en bijzondere bepalingen
11.1
Wijzigingen aan de algemene voorwaarden zijn alleen van toepassing op nieuwe overeenkomsten.

11.2 De overeenkomst wordt eerst aangegaan voor een proefperiode van twee (2) maanden. Voor het einde van de eerste maand vind een evaluatie plaats waarbij in overleg wordt besloten of en onder welke voorwaarden de overeenkomst zal worden voortgezet. Indien geen evaluatie plaatsvindt, zal ervan worden uitgegaan dat de overeenkomst naar wederzijdse tevredenheid verloopt.

11.3 Indien de proefperiode naar wederzijdse tevredenheid verloopt, zal de overeenkomst stilzwijgend worden verlengd voor de duur van één (1) jaar, tenzij anders besproken en vastgelegd. Na dat jaar zal de overeenkomst vervolgens telkens stilzwijgend worden verlengd met de duur van één jaar.

11.4 De duur van de opdracht zoals aangegeven in de offerte is enkel een schatting en niet bindend.

11.5 Opdrachtnemer heeft het recht de opdracht gedeeltelijk of geheel door derden te laten uitvoeren wanneer dit nodig blijkt voor een goede uitvoer van de opdracht.

11.6 Indien gewenst, organiseert opdrachtnemer evenementen voor opdrachtgever. Dit gebeurt altijd in overleg en samenspraak met opdrachtgever.

11.7 Bij het organiseren van een evenement maakt opdrachtgever aan opdrachtnemer duidelijk onder welke voorwaarden en welke faciliteiten het evenement wordt georganiseerd.

11.8 Opdrachtnemer treedt daarbij tussen derde partijen en opdrachtgever op als bemiddelaar en uitdrukkelijk nooit als contractspartij. 

11.9 Opdrachtnemer organiseert evenementen op basis van gegevens en informatie zoals door opdrachtgever beschikbaar gesteld. Indien deze informatie en/of gegevens onjuist door opdrachtgever zijn weergegeven, is opdrachtnemer niet aansprakelijk.

11.10 Met betrekking tot het organiseren van evenementen, geldt voor opdrachtnemer een inspanningsverplichting en geeft daarom geen garantie over de resultaten van de opdracht. Opdrachtnemer zal de opdracht naar beste kunde en kennis uitvoeren.

11.11 Ter beschikking stelling algemene voorwaarden: de algemene voorwaarden zullen altijd met de offerte worden meegestuurd. Wanneer akkoord wordt gegeven op de offerte, geeft opdrachtnemer daarmee aan ook akkoord te zijn met de door opdrachtnemer opgestelde algemene voorwaarden.

Opgesteld op 1 december 2024, Rotterdam